#100päeva (#1 & #2) ja muud jutud

Mõtlesin, et noh, ega topelt ei kärise. Ja kavatsen need 100-päeva õnnelikuna ka blogisse lajatada. Vahel küll, erinevalt instagramist, mitme-päeva kaupa. Näiteks täna sheerin nii eilset (esimest päeva) kui tänast korraga. Blogi eelis on see, et siin saan pildi juurde emakeeles pikemat juttu ka jahuda:

#Day 1:
#1
Varahommikune jalutuskäik Emajõe ääres.
No kujutlege ise. Päikesetõus. Tuulevaikus. Vaikselt voolav sinitaevast peegeldav vesi.  Vähe müra. Vähe autosid. Vähe inimesi. Palju parte.  Üks pliks koeraga. 🙂

#Day 2:#2
Pilveäärel/pilvepiiril kõndimine.
Pea sama koht, mis eile. Teispool jõge vaid. Aga ilm oli muhe. Vaadake ise, pildistatud samast kohast. Vaade vasemalle: sinitaevas. Vaade teisele vasemalle*: hall mis hall. Sünge.
*Ma ei tunne pooli ja kuna ma niikuinii suht vasakult mõtlen, siis on minu suunad “vasak” ja “teine vasak” 😀

PS. Nüüdseks on taevas üleni vasakpoolne, st sinine ja päikest täis 🙂

***

Juba saja päeva teisel päeval märkasin ma vahet. No lihtsalt peab ju ringi vaatama ja märkama asju, mis rõõmustaks. Samas, kõigest, mis rõemu valmistab, ei ole alati pilti, nii et vb ei saagi instagrami “päeva rõõmuks” see kõige rõõmsam hetk. Vb tuleb see hetk alles pärastlõunal, aga pilt on üles laetud hommikul.. jne. Aga vähemalt ma ise märkan. 🙂

Eile näiteks oli rõõm see, et EllieTheElephant käis esmakordselt ühes Tartu koolis, kuhu ta emakeelenädala raames esmaklassilistele külla kutsuti. Kõik osapooled jäid väga rahule, vähemalt mulle tundus nii. Kui koolide tööajad minu tööaegadega ei kattuks, siis käiks kohe palju ja rohkem 🙂Ellie teraapiakoeravestis
Koos lastega tööhoos looma pilti ei ole, sest alaealise pildistamine vanemate loata ja värki… teatejuküll…

Ja tänane rõõm hommikul oli see, kui EllieTheElephant leidis pargist kellegi pooliku säärekondi. Ja selle asemel, et seda vaikselt salaja nosima jääda, tõi suure jooksuga mulle ja andis selle käest viis korda kergemini kui nt. oksa loovutab. Nii nummikas 🙂 Vähe ta ei saanud preemiaks maiust vä 😛 Tassigu teinekord ikka ülejäänud skelett ka minuni 🙂
Aga pilti ma säärest ei teinud, 100happydaysi hulka hetk ei pääsenud.

***

Sain eile lõpuks läbi kunagi ammu soetatud raamatu “Üksnes Sinu“. Lootsin, et seal on paljupalju teraapiakoertest. Tegelikult oli mingi suvaline armastusromaan rohke seksi ja natukese koertega (seks ja koerad polnud siiski kuidagi seotud, Jumal tänatud 😀).

Võtsin siis uueks voodilektüüriks hoopis tolle viimatisoetatud sõjaraamatu Normandia lahingust “D-Päev“. Selle raamatu üks viga on väga väike tekst. Seda ei näe kaugelt lugeda ja ei saa raamatut rahulikult tekile vedelema lasta vaid peab käes hoidma. Aga maru raske raamat on, käed väsivad ära.
Sisu see-eest on väga hariv. Varem polnud ma näiteks kuulnudki täispuhutavatest tankidest. Võimalik, et kõik teised on kuulnud ja ma ainsana olin seni rumal, aga nüüd vähemalt olen ma ka tark. Olles nüüd 12 lehekülge läbinud, võiksin end nimetada juba pea-aegu sõjanduseksperdiks, seetõttu võtan häämeelega ka sõna ja pakun vasteid otsingule, kus püütakse leida vasteid sõjandussõnade sõnausedele (wut?! 😀) (selgitused sõnadele)
·         jalaväe lahingumasin, jalaväe lahinguliikur – Kuidas sobiks sellise vidina nimetuseks näiteks lahingumasin või lahinguliikur?! 😀
·         soomustransportöör, soomusveok – kas ma olen ülesandest kuidagi valesti aru saanud vms? Miks ta ei võikski olla soomuk, soomustransportöör, soomusveok?
·         liaison – kuna nii side kui koostöö ei olevat sobivad vasted, siis äkki näiteks liaisoon? Sellise ägeda prantsusepärase hääldusega: liaizoooon 😀
(aga see ei sobi, sest: Uute sõnade väljapakkumisel tuleb arvestada, et sõna vastaks eesti keele reeglitele ja oleks nii vormilt kui häälduselt eestipärane.)
·         resilience –
vastupanuvõime?
·         reconnaissance –
vot ei saa aru, miks “luure”/”vaatlus” ei sobi.
·         deconfliction – “konflikti vältimine” olevat liiga pikk sõna. Kui mitmel teisel sõnal pandi sinna vene ja saksa näited ka, siis sellel sõnal mitte. Vean kihla, et neis keeltes on see sõna kümme korda pikem 😛 Aga eestlane on vaikne endassetõmbunud rahvas ja ei salli pikka juttu, teadagi 😀
·         projectile – projektiil, kõlaks nunnult. Natuke nagu reptiil. Pisike sisalikupoiss, aww 🙂 Aga võõrsõna, ega liitsõna (nagu “lendkeha”) ei sobivat. Lendik/lenduk siis äkki?
·         missile – probleemiks olevat siis, et rakett võib olla nii juhitav kui juhitamatu. Kahju, et see sõna just lühike peab olema, kuidu sobiks nagu mänguautodel, et puldiga rakett ja puldita rakett 😀 kõik saaks aru ju…
·         debriefing – ehk infoga kurssi viimine.. põhimõtteliselt inkursing/inkurssimine. 🙂

Djah. Ma ei olegi selles eriti osav, tuleb välja. Las siis jääb paremate teha.
PS. Tunnikese pärast on Vikerraadio e-etteütlus 😉
PS2. Ilusat emakeelepäeva!

PS3. Hiljuti jagasin “First Kiss“´i videot. Nüüd “First sniff”:

Lisa kommentaar