DIY – tee oma Koonule ise helkur-kaelarätik :)

EDIT: Avastasin, et mu uhke käsitööprojekt läheb enam-vähem ka seekordse Fotojahi teemasse “Niidid, nõelad, nööbid“.. ainult nööbid on puudu.
Aga teisi fotojahtijaid piilugem ka, onju!

Kuna kõik mu sõbrad on ilmselgelt õmblemises sama äpud kui mina (loe: olenemata minu peenetest vihjetest ei tõtanud keegi ütlema, et “ma Armastan õmblemist ja hakkan nutma kui ma vähemalt viis kaelarätikut päevas õmmelda ei saa, ma teen Sulle sellise!” vms), siis tuli mul Sesamy kommentaarist innustatuna ise uuesti kangapoodi minna. Helkurriiet ei olnud endiselt, aga seekord oli vähemalt u. 10cm laiust helkurpaela. Kuigi mitte triigitav (vist 😀). Fain! Kui raske see ikka on, vaatan õhtul Vampiiripäevikuid ja teen hopsti valmis.

Vaatasin Vampiiripäevikuid, Originals´i, Grey Anatoomiat ja Covert Affairs´i…ja Surnuaiavahi Tütre filmi ka takkapihta. Umbes 8-9 tundi puhast õmblemisrõõmu ja juba oligi valmis:
IMG_1108

Ehk siis kuidas teha? Vot nii:

Vahenditest läheb vaja:
Niiti
Nõela
Kääre
Pliitatsit
Paberit
Kasuks tuleb ka:
Nööpnõelad (mul ei olnud ja asendasin need juukseklambritega 😀 #MacGuyver)
Seda seepi v kriiti, millega kangale joonistada (ma ei tahtnud oma vedelseebiga proovida 😀 harilik ajas asja ära)
Põhimaterjalidena vajad:
Riiet (mina shoppasin materjaliks 2 fliis-salli.. fliis on mõnus pehme, aga oleneb igaühe eelistusest)
Helkur-riiet (minu puhul siis 10cm laiune helkurpael, mida saab meetrite kaupa osta)
Takjapaela (aga võid kasutada ka muud kinnitust.. klambriga rihma kasvõi)
Hindadest niipalju, et 80cm helkurpaela ja 30cm takjapaela maksis kokku 6 raha… 2 fliis-salli olid hetkel soodukaga ja olid kokku 2 raha
Žablooni soovitud logo-pildiga*
IMG_1114IMG_1115
* Mina kasutasin žabloonina seda kuldse-pilti, aga peegelpildis.. aga võid valida hoopis muu sobiva “logo”… käpajälje… Batmani märk 😀 liblikas vms…
Kellel kuldse koonu asemel kodus mõne teise tõu esindaja, aga koerapilt kindel soov, siis google pildiotsingus on abiks “koeratõug+silhouette”
.. ehk siis poodle sulhouette, beagle silhouette, scottie silhouette jne 😉
Kuldse_siluett
Kuna mu fliissalli-materjal oli pisut vale suurusega, et kõike ühes tükis välja lõigata, lõikasin välja kolmnurga ja kaks riba, mis rätikut kaela ümber kinnitama pidid hakkama. Nende äärte õmblemisega läkski mul kõige rohkem aega maailmas 😀 Nende külge läksid ka takjakinnitused… ja Kolmnurga kahte äärde keerasin kahekordseks 5cm laiuse helkurpaela riba.  Pildil on näha ka, kuidas ma juukseklambreid eesmärgipäraselt kasutasin 😛 Ja muuseas, kuna ma ei oska õmmelda, ja mul ei ole masinat, siis pildil nähtav “õmblus” ongi lõplik õmblus :D, mitte hädapärane traageldamine.. See on siis minu tase :D. Helkurriie oli muuseas päris tugev, nõela hoidmine, et sealt seda järjekindlalt läbi sundida, tegi sõrmed valusaks. niuniuniu. Aga (koera) ilu nõuab ohvreid!
Mul polnud printerit, niisiis panin paberi arvutiekraani kohale ja joonistasin žablooni läbi  (kopisin selle wordi, seal pöörasin peegelpilti ja lohistasin õigeks suuruseks pildi) 😛 Cheater, mitte kunstiandekas, olen.. sellepärast on ilus koer :D!
IMG_1101

Kui helkurriide ääred paigas ja kinnitusribadel takjad küljes, õmblesin kinnitusribad rätiku äärtesse (sättisin tükk aega ja ikka tegin valesti, üks on ühelpool ja teine teiselpool rätiku külge… aga vähemalt oli nii palju oidu, et üks takjapool peab olema ühtepidi ja teine teistpidi! Et nad kinnitamiseks ikka omavahel kokku läheksid!)
Siis joonistad žablooni järgi koonupildi (või muu logo) helkurriide tagaküljele ja lõikad välja.. ja siis õmbled embleemi peale, kui Sul just ei õnnestu kusagilt sobivas suuruses triigitavat helkurriiet leida (minu kuldse embleemi tagakülg näeb välja nagu labrador 😛):
IMG_1102

ja paramparaaa, “juba” oligi valmis!
IMG_1103 IMG_1104
IMG_1105

Kuna sõber Džännul ei olnud sellist (muuseas, tsekkige Koonude esikäppade läbimõõdu erinevust 😀)…:
IMG_1110
… siis pidi ta selle ometigi saama:
photo 1(2)

photo 2(2)

Aga nüüd on helkurriie otsas, näpud valusad ja õmblustšehh suletud 😀 Kõigile huvilistele, aga õmblusoskamatutele aga infoks, suhtlesin täna ühe õmblustöötoaga ja väike lootus on, et peale jõule võetakse toodangusse.. käpajälgedega versioon ilmselt 😉 Kes koerapildiga või kiiremini tahab, siis nüüd on ju puust ette ja punaseks tehtud 🙂

Ahjaa, kõik teised vaatasid ja ütlesid, et “Awww, ise ütlesid, et Sa ei oska õmmelda, aga nii ilus on ju…” jms… Üks töökaaslane vaatas.. ja ütles: “Jah, pead veel harjutama natuke!” 😀 Valus-valus :D.

Järgmiseks projektiks on tööõpetus, valmistan endale Nunnumeetri 🙂

14 kommentaari “DIY – tee oma Koonule ise helkur-kaelarätik :)

  1. Sa mulle seelikut ei viitsi õmmelda või 😛 No, paned sinna helkurriidest lillekesed peale ja… 😀 ? Btw, ma ostsin omale eile helkuri ! Jippikajeee, mhh 😀

    • ei viitsi, tänanlahkelt pakkumast 😀 aga ma võin Sulle Sinu ostetud helkurriidest lillekesi välja lõigata 🙂 mjäu!
      Aga ul on väga hää meel, et Sinustki lõpuks inimene sai! (@helkuriost)

  2. Heh, varem ei sattunud lugema. Õmblemine tuleb välja küll 🙂 aga nüüd vist hilja. Njh kui keegi ei soovi enam kaelarätti… 😛

  3. Hehee. Tegin tytre kutsale mantlikest nii, et sain möödud neti teel, selle järgi tegin löiked, löikasin välja ja käristasin kokku ka. Kuna pole harjunud ikka loomale ömblema, sai tsuti liiga kehassetöödeldud ;).

  4. ilmad külmad, nüüd vähemasti kukal soe 🙂

  5. No täitsa kobe tulemus ju! Minul küll õmblemine pisut rohkem käpas, aga nii mõnelgi teisel elualal olen samasugune “käsitsitraageldaja”, aga miski oskuste puudumise tõttu tegemata küll ei jää.

    • aww.. kõige armsam on õmmelda-oskajatelt kuulda, et kärab küll.. mitte ei mugistata naerda, et päriselt, sellllllllise asjaga lubadki vaesel Koonul ringi liikuva vä?! 😀 😀

    • aww.. kõige armsam on õmmelda-oskajatelt kuulda, et kärab küll.. mitte ei mugistata naerda, et päriselt, sellllllllise asjaga lubadki vaesel Koonul ringi liikuva vä?! 😀 😀

    • olen nõus ja kiidan takka, et on jah hea idee 😛 Aga kui Fotokummuti lehel ringi vaatan, siis kaelarätiku teostuse/kvaliteedi osas olen piinlikkust tundes vait 😛

Lisa kommentaar